L'auge de la indústria llatinoamericana, un dels temes estrella
BARCELONA, 6 abr. (EUROPA PRESS) -
La secció professional del Festival Primavera Sound de Barcelona, PrimaveraPro, se centrarà aquest any en el futur de la indústria musical com a gran eix de la seva programació.
Segons ha informat l'organització en un comunicat, la trobada serà un espai d'innovació, reflexió i debat sobre la indústria musical del futur.
La trobada, que per setè any consecutiu reunirà els professionals de la indústria musical a Barcelona durant la setmana de Primavera Sound, es farà de l'1 al 5 de juny al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) i el Museu d'Art Contemporani de Barcelona (Macba).
L'auge de la indústria musical llatinoamericana serà un dels seus temes estrella a través d'una nodrida representació de festivals, institucions, artistes i associacions que donaran compte del florent moment que travessa el sector en països com Brasil, Perú i Xile, "territoris cridats a protagonitzar el futur immediat de la indústria musical global".
PrimaveraPro 2016 abordarà "de manera àmplia i transversal" la transformació absoluta que la innovació està produint en el sector musical, sigui a través de l''streaming', les experiències immersives de la mà de la realitat virtual, les xarxes socials com eines imprescindibles, les aplicacions més recents per connectar i enfortir les connexions entre públic i artistes, la gestió digital de drets i la utilització de les dades com el nou recurs més valorat dins del sector.
Participaran en el debat veus com la de John Dyer (Domino Recordings), Jonathan Davies (Shazam), Benji Rogers (PledgeMusic), Huw Stephens (BBC Radio 1/Swn Festival), Ruth Daniel (Un-Convention), Ricki Askin (Head of Licensing & Archival en Vice), Philip Sherburne (Pitchfork), Daniele Levy y Luis Iván Cuende (Stampery), Javier Creus (Ideas For Change) i Simona Levi (Xnet), entre moltíssimes altres.
Aquests participants aportaran el seu coneixement i experiència a les activitats d'aquest any, que també abordaran de manera especial el costat social del sector, amb propostes alternatives com el revolucionari Blockchain, que vol portar la 'filosofia Bitcoin' a la música, el rol dels festivals amb vocació social en un entorn tan competitiu, i una pregunta: "Pot la música encara canviar el món?".
AUDIOVISUAL I MÚSICA
La secció estrenarà aquest any On-Screen, una nova cita en la qual el llenguatge audiovisual i la música convergiran en un ecosistema propi, el que se suma a activitats com PrimaveraPro StartUps de suport de nous projectes empresarials vinculats al sector musical, als congressos internacionals de segells i sales de concerts, i als showcases d'artistes.
"Tecnologia, reflexió, internacionalització i networking, màrqueting, sector del directe, inversió, drets i audiovisual seran els eixos temàtics que estructuraran les desenes d'activitats programades en PrimaveraPro 2016", ha sintetitzat l'organització.