Actualitzat 09/05/2016 15:47

El nou segell 'Planeta Gastro' difondrà continguts gastronòmics de la mà de coneguts xefs

Presentación Planeta Gastro
EUROPA PRESS

MADRID, 9 Maig (EUROPA PRESS) -

   El nou segell editorial 'Planeta Gastro', presentat aquest dilluns a Madrid, neix amb la intenció de tractar exclusivament continguts gastronòmics i tindrà un catàleg que reuneix autors i xefs de referència, entre els quals es troben estrelles Michelin i cuiners de renom, segons han destacat des de l'editorial Planeta a l'esdeveniment de presentació.

   En una trobada-col·loqui moderat pel periodista José Ribagorda, en què han participat Alba Yáñez, Christian Escribà, Abel Valverde, Oriol Balaguer, Stefano Colombo, Aitor Arregui, Juan Echanove i Nacho Manzano, els participants han posat de manifest que les obres publicades --que també inclouen històries personals-- pretenen ser un "llibre de referència" per als futurs cuiners, a més d'"un referent" en tendències gastronòmiques.

   En concret, en aquest mes de maig, s'han publicat 'Make it Simple', del pastelero Oriol Balaguer; 'Xemei. Cocina veneciana en Barcelona', de los gemelos Max i Stefano Colombo sobre el seu restaurant del Poble Sec (Barcelona); i 'Elkano. Paisaje culinario', un tribut al llegendari restaurant de Pedro Arregui, que actualment lidera el seu fill Aitor, a Guetaria (Guipúscoa).

   Està previst que el juny arribin a les llibreries 'Cocina para novatos' de Juan Echanove, que es reedita 15 anys després de la primera edició i es completa amb noves històries, segons ha explicat el mateix autor en la roda de premsa.

   També s'editaran 'Foodtrucks. Cocina de autor sobre ruedas', d'Alba Yáñez, sobre els perfils i receptes de les millors caravanes del 'streetfood' a Espanya, i 'Casa Marcial. 25 años de cocina asturiana moderna', el primer llibre del xef asturià Nacho Manzano.

   En els pròxims mesos del 2016 està previst que altres cuiners de renom protagonitzin els futurs llibres que es publiquin, entre els quals es troben Gastón Acurio, Bittor Arginzoniz (Etxebarri), Ferrán Centelles (el Bulli), Christian Escribà, Luis Gutiérrez, Javier de las Muelas, Carme Ruscalleda, Joan Vàlencia i Abel Valverde.

   A més, tots els llibres publicats comptaran amb obres il·lustrades de col·laboradors de primer nivell, segons l'editorial, així com reconegudes firmes en fotografia, disseny i art.

PERDRE LA POR A LA CUINA

   Durant la presentació del segell, Echanove ha explicat que, amb el seu llibre, busca que es perdi "la por a la cuina" mentre que Colombo ha fet una crida a consumir en els mercats en comptes d'en les grans superfícies per "ajudar els petits pescadors".

   El cas d'Abel Valverde acostarà al personal de sala, mentre que Oriol Balaguer ha fet en la seva intervenció un al·legat a la passió que comporta la rebosteria, i alhora ha insistit en la importància que té viatjar per "observar i agafar idees".

   Yáñez ha explicat el món de les 'Foodtrucks', una moda que, segons la seva opinió, "ha vingut per quedar-se"; Aitor Arregui ha recordat la trajectòria del seu pare i Christian Escribà també ha fet al·lusió als seus inicis en el món de la rebosteria.

   Tots els assistents s'han mostrat "optimistes" respecte al futur de la gastronomia a Espanya tot i la "sobreexposició" que, segons el parer d'Echanove, està patint en els últims temps.

   Alhora, l'actor ha subratllat que Espanya es troba "a l'avantguarda mundial" en aquesta matèria i ha apel·lat a "un impuls comú", en línia amb Escribà, per a qui en salt en pastisseria "encara està per arribar".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés