Publicat 27/01/2017 15:52

Neix una galeria en línia d'art emergent amb enfocament minimalista

Artig Gallery
ARTIG GALLERY

BARCELONA, 27 gen. (EUROPA PRESS) -

Una jove alemanya i una jove catalana han posat en marxa la galeria en línia Artig Gallery, que exhibeix les creacions d'artistes emergents amb tendències que es mouen entre el minimalisme i l'expressionisme abstracte com a línies generals, han explicat les fundadores Greta Schindler i Gemma Comabella aquest divendres en una trobada amb els mitjans.

La galeria és pionera a l'hora d'oferir art original i assequible d'artistes emergents amb potencial al mercat i, com a objectiu, "vol fer accessible el mercat als artistes i fer-lo menys excloent al públic en general" amb peces de 100 a 5.000 euros, ha detallat Schindler.

Després de sis mesos de la seva posada en marxa, les dues fundadores fan un balanç molt positiu de l'experiència, amb la qual han aconseguit sumar 25 artistes --amb entre dos i quatre noves incorporacions mensuals-- i una comunitat de 2.000 col·leccionistes.

Donant llibertat als artistes per exposar en altres espais i sense sotmetre'ls a contractes d'exclusivitat i de pagament per la seva exhibició en la pàgina, la galeria té obres de l'escultor Rafael Amorós, els fotògrafs Dirk Brömmel i Sara Janini.

També dels artistes del collage Jimmy Millán i Gwen Versluis, la jove Carla Cascales, Serafin Llopir, Judit Canal i el pintor Luis Gómez MacPherson.

Totes les obres són originals o d'edició limitada, han subratllat les dues promotores, que han remarcat que la galeria té un bloc amb informació sobre art contemporani, explicació de conceptes tècnics i entrevistes al taller d'un artista amb la finalitat de trencar barreres amb el públic, ha remarcat Comabella.

7% DE VENDES EN LÍNIA

El mercat de l'art en línia és un món "dinàmic, nou i en creixement" --deia Schindler-, en vista de xifres que apunten que el 7% del total de vendes del mercat artístic van ser en línia el 2015, duplicant-se respecte a dos anys abans.

De fet, el 50% dels col·leccionistes que van comprar en línia repetirien, ha remarcat Schindler, que ha explicat el bon funcionament de la galeria a Espanya, Alemanya i Anglaterra, a més d'altres països europeus, i amb la mirada fixada a desembarcar al mercat nord-americà.

El públic al qual es dirigeix la galeria és de persones de 25 a 45 anys de la generació Y i de la generació 'millenial' que ja ha trencat les barreres d'adquirir a través d'internet, i les fundadores insisteixen que existeixen 14 dies per tornar l'obra en cas de no satisfer les expectatives inicials.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés