Actualitzat 01/04/2016 16:37

Neix el cicle estable BCNclàssics amb sis concerts al Palau de la Música

Daniel Barenboim
EUROPA PRESS

Ibermúsica i l'Orquestra de Cadaqués invitaran Barenboim, Harding i Marriner

   BARCELONA, 1 Abr. (EUROPA PRESS)

La promotora madrilenya Ibermúsica i l'Orquestra de Cadaqués han creat el cicle "estable i eclèctic" BCNclàssics que aquesta edició tindrà sis concerts més al Palau de la Música, amb noms com Daniel Barenboim, Daniel Harding i Neville Marriner a les files.

    En roda de premsa aquest divendres, el fundador d'Ibermúsica, Alfonso Aijón, ha recordat que entre el 1997 i 1999 Ibermúsica ja celebrava un cicle amb aquest nom a la Sala Oval del Museu Nacional d'Art de Catalunya (Mnac), que "no era exactament el lloc".

   El cicle neix "de manera estable i modesta" amb vocació de tenir unes pròximes edicions més ambicioses que es vagin acostant als 24 concerts que té l'homòleg a Madrid i que també, a la llarga, conquisti altres sales.

   El director de l'Orquestra de Cadaqués, Llorenç Cavaller, ha remarcat que es tracta d'una proposta "eclèctica de diferent estils i formacions" amb el nexe comú de la música clàssica i amb Cadaqués com a columna vertebral --interpretarà tres dels sis concerts--.

    El cicle començarà el 19 d'octubre amb el retorn del director Sir Neville Marriner i l'Orquestra de Cadaqués; el 24 de novembre Daniel Barenboim arribarà amb un recital de piano a base de Franz Schubert i Claude Debussy, i el 10 de febrer, Daniel Hope desplegarà la 'Setena' de Ludwig van Beethoven amb el seu violí al costat dels de Cadaqués.

    El diumenge 26 de març el director Daniel Harding i el baríton Christian Gerhaher reviuran les obres d'Hector Berlioz; el 27 d'abril Josep Pons dirigirà al Cor i Orquestra del Liceu amb 'Carmina Burana, i el 18 de maig l'Orquestra de Cadaqués i la Simfònica de Castella i Lleó es posaran a les ordres de Gianandrea Noseda amb Beethoven i Gustav Mahler.

    També tindrà lloc un concert fora de cicle el 2 d'octubre amb els Nens Cantors de Viena, anomenat 'Un viatge amb Haydn' amb diverses obres.

UN NOU PÚBLIC

   L'aspiració d'aquesta iniciativa privada, el pressupost del qual puja a uns 425.000 euros, és captar un nou públic amb un enfocament diferent de la música clàssica, un objectiu que es realitzarà de la mà de la promotora The Project, que organitza el cicle, i que està acostumat a vendre moltes entrades de concerts de pop i jazz.

   El coordinador de BCNclàssics, Joan Anton Carrach, ha sintetitzat: "La música és música i busquem un públic que pugui comprar una entrada de Sergio Dalma, Daniel Barenboim i d'un concert de jazz".

   "És un cicle de futur. Comencem de manera modesta i esperem fer aquest viatge", ha dit Cavaller, que també ha remarcat la importància d'aconseguir abonats que donin estabilitat al cicle.

   Aijón ha destacat que aquest cicle és una evolució natural de la seva col·laboració amb cicles de la ciutat com Palau 100 del Palau de la Música des del 1992, i sobre la seva aliança amb Cadaqués ha dit: "A Espanya no hi ha cap exemple com l'Orquestra de Cadaqués a l'estil de les orquestres angleses autònomes que assagen fort i després fan gira. No pot desaparèixer aquest projecte tan bonic".

   Aijón ha destacat que Barcelona és una ciutat molt atractiva per a totes les orquestres, que quan actuen a Espanya sempre pregunten per la ciutat: "Calia cobrir això d'alguna manera".

   A més, ha assenyalat que l'ajustat calendari musical de la ciutat ha obligat l'organització a adaptar-se als espais i dates disponibles: "La temporada que ve tindrà més fust", ha anunciat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés