Publicat 07/06/2016 17:28

El Mercat de les Flors tindrà Peeping Tom, Kidd Pivot i Tao Dance Theater

El Mercat De Les Flors
EUROPA PRESS

Tanca una temporada amb una ocupació del 81% i un 33% d'abonats

BARCELONA, 7 juny (EUROPA PRESS) -

El Mercat de les Flors tindrà la temporada que ve a les companyies internacionals Peeping Tom, Kidd Pivot & Electric Company Theater i Tao Dance Theater, unes apostes que se sumaran als projectes locals de María Pagés, Sol Picó i Pere Faura.

En roda de premsa aquest dimarts, el director del Mercat, Francesc Casadesús, ha explicat que el fil conductor de la temporada que ve serà la dramatúrgia amb una "panoràmica i un viatge de formes de crear sentit a través de la dansa", amb dramatúrgies del cos i dramatúrgia teatral.

Seguiran aquesta línia argumental la companyia xinesa Tao Dance Theater de moviments purs i amb una proposta autènticament de dansa, així com la companyia teatral belga Peeping Tom --que portarà al Mercat l'estrena de 'Mother', produïda després de 'Father', en espera de portar 'Children' més endavant--.

Tot i això, la "meravella" de la temporada serà la companyia holandesa Kidd Pivot i Electric Company Theater amb 'Betroffenheit', la història d'un home al qual se li apareixen en somnis diferents personatges passant pel cabaret, la dansa clàssica, balls més físics i trets de musical als quals el públic de dansa contemporània no està habituat.

APOSTES LOCALS

Entre les apostes locals hi ha la proposta en la qual Ferran Carvajal dirigeix Trevor Carlson, qui va tenir contacte amb el coreògraf Merce Cunnigham en els seus últims anys de vida-- en una peça multimèdia que tracta del coreògraf i de l'home en una espècie de documental.

També hi haurà Sol Picó amb 'La pell de l'ou t'ho dóna'; a més del debut de María Pagés al Mercat amb una proposta molt personal, que "encaixa molt bé" en la línia del Mercat; un espectacle familiar d'Àngels Margarit, i la producció "més ambiciosa" de Pere Faura que té la vocació de ser una trilogia i planteja si la dansa és plaer o feina--.

En aquests espectacles se sumaran Juan Carlos Lérida, el festival Salóm, el Hop Festival, la Cía Non Nova, Aracaladanza, Martín Zimmerman, el cicle Transaccions, el duo Wang-Ramírez, La Intrusa, Los Galindos, el Ciutat Flamenco i Aimar Pérez Galí; totes les entrades per a la temporada que ve sortiran a la venda el 2 de juliol.

Com a balanç de la temporada que acaba, el Mercat ha aconseguit una ocupació del 81% --respecte al 76% anterior--, i ha augmentat el públic des del 2012 en un 18%; especialment el públic fidel, passant de 437 als 772 abonats --un 33% del públic de la sala--.

En nombre de coproduccions, el Mercat ha anat en augment, amb 18 coproduccions --tres d'elles internacionals--, respecte a les set que es van realitzar el 2012.

Casadesús ha celebrat el nivell d'ocupació aconseguit per companyies com Mal Pelo i artistes com Baró d'Evel i Israel Galván --amb un 99%--, que abans a la ciutat no eren coneguts, a més d'un 85% de mitjana si s'inclou La Veronal i Roberto Olivan.

Alhora, Casadesús ha aplaudit la popularització d'artistes emergents amb pocs o cap espectacle a la seva esquena, com Guy Nader, Lali Ayguadé i Marina Mascarell; a més del fet que s'ha prioritzat la programació de companyies catalanes amb un 67% dels espectacles i un 54% d'assistents, per sobre del 40% que marca el contracte-programa.

Casadesús té contracte fins al 15 de juliol, i tot i que la comissionada de Cultura, Berta Sureda, li va dir "de paraula" que li prorrogarien, com a mínim fins a la celebració d'un concurs públic, encara no té cap proposta ferma, tot i que ho ha situat en una etapa de transició fins que prenguin possessió els nous responsables de l'Icub.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés