Publicat 26/03/2016 11:44

Un llibre recull el fenomen dels 'food trucks' per "demostrar que no són una moda"

La periodista Rosanna Carceller
EUROPA PRESS

BARCELONA, 26 març (EUROPA PRESS) -

La periodista Rosanna Carceller ha recollit el fenomen dels 'foodtrucks' a l'assaig, que es publicarà dilluns que ve, 'Food trucks. Cocina sobre ruedas' (Librooks), un treball que vol "demostrar que no és una moda d'un dia".

En una entrevista d'Europa Press, l'autora ha explicat que des de la seva aparició al segle XIX als Estats Units, el fenomen "s'ha gourmetitzat", una tendència que a l'Amèrica del Nord va començar el 2007 tal com es coneix ara, i que va arribar a Espanya el 2014, en plena crisi.

"Amb tota aquesta base, quan va esclatar la crisi econòmica molts cuiners joves van veure que no tenien diners per muntar els seus restaurants i van obrir els seus camions de menjar", ha explicat, ja que als Estats Units la regulació és més oberta i fàcil.

La tendència es va establir a Espanya el 2014 de la mà d'un dels pioners Koldo Rosego i, segons l'autora, ha estat una fórmula d'èxit pels seus preus assequibles, entre cinc i set euros el mos, a més de la informalitat de sortir a menjar així.

"Els joves busquen aquesta informalitat. Van amb el grup d'amics i cadascun pot demanar el que vulgui", ha explicat Carceller, que també ha assenyalat com a factor de l'èxit el bon clima mediterrani.

Ha defensat al seu torn la diversitat d'estètiques en els 'food trucks' per arribar a tota mena de públics i no només els d'estil vintage, més orientats a un públic 'hipster' d'entre 25 i 45 anys.

La periodista, que va participar en el llibre 'El Celler de Can Roca' (Librooks) i condueix diverses seccions radiofòniques sobre gastronomia, està personalment molt vinculada a aquest sector: "M'apassiona aquest món".

El seu objectiu era crear una miniguia per arribar al gran públic i incloure receptes que els lectors puguin fer a casa, però també fer una lectura sobre els orígens i statu quo d'aquest fenomen "veient l'èxit que està tenint aquí en nombrosos esdeveniments".

Carceller volia aprofundir en l'estat de la legislació, així com donar consells pràctics als emprenedors que desitgin endinsar-se en aquest sector.

UN MÓN "AMB RECORREGUT"

"Depèn molt de com es reguli i de com evolucioni el tema. Si es fan bé les coses, no té perquè estar mort, crec que té recorregut", ha considerat la periodista sobre l'evolució d'aquest fenomen.

Ha defensat que els 'food trucks' tindrien un impacte positiu com a via de generació de feina i d'ocupació d'emprenedors que es poden guanyar la vida amb això, i a més pot ser "un nou oci gastronòmic de llarg recorregut".

En la situació actual, en què són els ajuntaments els que regulen aquest negoci, els 'food truckers' han de complir la normativa sanitària europea i pagar els seus impostos, però tenen molt limitat el lloc d'aparcament.

Segons la seva opinió, el model a seguir és el de París, Las Palmas i Màlaga, on es negocia amb el sector una regulació de punts fixos on poden establir-se aquests camions en determinats dies de la setmana, que permeti que hi hagi "una oferta gastronòmica regulada en punts de la ciutat on hi ha afluència de públic però hi ha poca oferta".

L'autora ha subratllat que aquesta és una bona manera que els cuiners de 'food truck', en molts casos cuiners professionals sense suficients recursos per muntar el seu propi restaurant, tinguin un lloc fix d'activitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés