Actualitzat 14/01/2016 16:32

El Liceu comença l'Any Shakespeare amb 'Otello'

P.Auguin, C.Scheppelmann y C.Gotta
GRAN TEATRE DEL LICEU

Els nens tenen una presència destacada amb el Cor Infantil Amics de la Unió de Granollers

   BARCELONA, 14 Gen. (EUROPA PRESS)

El Gran Teatre del Liceu de Barcelona donarà el tret de sortida a la seva celebració de l'Any Shakespeare amb 'Otello', de Giuseppe Verdi, basada en el drama de l'escriptor britànic i dirigida per Andres Kriegenburg situat en un "impressionant" camp de refugiats.

   En roda de premsa, la codirectora d'escena, Clàudia Gotta, ha explicat que per a aquesta producció, de la Deutsche Oper Berlin del 2010, el director s'ha plantejat com situar els personatges, molt influïts per la guerra, com la relació d'Otello i Desdèmona.

   "Va agafar un camp de refugiats com a resultat de la guerra. Ells són les víctimes més febles", ha explicat Gotta, que ha reivindicat que aquest marc funciona perfectament per a la trama de l'òpera.

"NO HO PODÍEM IMAGINAR"

   Per a ella, el més impressionant és quan s'aixeca el teló i la paret està plena de llits i es veu el camp de refugiats: "El que no podíem imaginar fa cinc anys és que ara això és real, especialment a Alemanya i Berlín, on no conec ningú que no hagi fet de voluntari en aquests camps".

   L'escenari es converteix en un espai amb molta gent, sense esfera ni vida privada, fet que afegeix molta pressió a la història, especialment a la d'uns amants --Otello i Desdèmona-- que sí que troben la intimitat en una petita habitació.

   Ha destacat la presència dels nens, protagonistes també de la producció de la mà del Cor Infantil Amics de la Unió de Granollers --dirigits per Josep Vila--, al costat de l'Orquestra Simfònica i Cor del Liceu, ja que els cors estan gairebé durant tot l'espectacle sobre les taules.

   La directora artística del Liceu, Christina Scheppelmann, ha recordat que en la versió original, 'Othello' s'emmarca en una situació de guerra lluny de la meravellosa Venècia, i que totes les guerres són sempre una situació molt cruel amb refugiats, morts i situacions de destrucció.

DESTACAR LA PARAULA

   El director musical de l'espectacle, Philippe Auguin, ha explicat que la versió de Verdi --davant de la de Rossini, que està combinada amb aquesta al teatre líric-- busca que "els temps de l'orquestra siguin ideals per destacar el paper de la paraula".

   "Rossini vol descriure i pintar la situació a través de la música, Verdi ho fa tot per articular-ho al voltant de la paraula. És l'eix principal", ha dit Auguin, que també ha destacat que la proposta verdiniana fa la impressió d'una il·lusió constant que mai no acaba.

   La intèrpret Ermonela Jaho --Desdèmona-- ha explicat que el seu personatge és una noia dolça i alhora és molt forta i sap exactament el que vol: "Reflecteix molt bé les característiques comunes a moltes dones, de lluitar".

   En el 400 aniversari de la mort de William Shakespeare, el Liceu ha programat una sèrie d'òperes basades en la seva obra, com 'Otello', en versió de Rossini i amb la veu de Gregory Kunde; 'I Capuleti i i Montecchi', de Bellini, i 'Romeu i Julieta', en versió de Vincent Boussard.

   En aquestes i altres òperes, el Liceu oferirà els seus 'After Opera' per enriquir l'experiència de l'òpera, mantindrà obert el servei de restauració, per poder degustar un còctel gentilesa, en el cas d''Otello', de Courvoisier.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés