Actualitzat 03/02/2016 14:16

Hofesh Shechter mira el "caos" de l'ordre amb música de Savall

La obra 'Barbarians' de Hofesh Shechter Company
MERCAT DE LES FLORS

BARCELONA, 3 Febr. (EUROPA PRESS) -

   El coreògraf Hofesh Shechter buscarà el "caos" de l'ordre convencional preestablert en la trilogia 'Barbarians' que portarà al Mercat de les Flors de Barcelona amb música de Jordi Savall de fons, a partir d'aquest dijous i fins diumenge, ha explicat el creador aquest dimecres en roda de premsa.

   "Tracta de la desconnexió que hi ha entre nosaltres mateixos, els nostres cossos i el conjunt de normes i la cultura que ens envolta. Tots tenim plans i tots els oblidem constantment pels instints que ens impulsen. Els meus somnis vitals s'esvaeixen un després d'un altre. Imagino que no sóc l'únic", afirma Shechter sobre la peça que dirigeix.

   La Hofesh Shechter Company aterrarà al teatre barceloní amb una peça dividida en tres per desplegar tres visions profundament diferents sobre la intimitat, la passió i la banalitat de l'amor, ha explicat el coreògraf establert al Regne Unit.

   "L'espectador es quedarà amb el que vulgui de tot aquest caos", ha defensat el director del Mercat de les Flors, Francesc Casadesús, que ha dit que la seva sensació és que el coreògraf vol llançar molts temes sobre l'escenari que Shechter tornarà a demostrar el seu imprevisibilitat.

   A la primera de les tres peces, 'The barbarians in love', una música eclesiàstica barroca a càrrec de Savall acompanyarà una "confessió contemporània", i, després, seguiran dues noves peces amb ritmes 'dubstep' --creats amb la seva guitarra elèctrica i bateria-- per a una coreografia gairebé urbana i un extravagant duet.

   Les dues últimes peces es titulen 'The Bad' i 'Two completely different angles of the same fucking thing', ha assenyalat el creador, que ha indicat que els textos, sovint poètics, es colen en els seus espectacles.

   "La música és molt important en els meus espectacles perquè és atmosfera, és emoció i és informació", ha destacat el coreògraf, molt bolcat en reinventar-se i sortir de la seva zona de confort, en aquesta peça, a través del que ell considera un 'vòmit' de moltes idees.

"QUE TOT FLUEIXI"

   "Que tot flueixi i que tot valgui", exclamava el director en roda de premsa sobre el procés creatiu de l'obra, que va crear de nit --perquè, segons la seva opinió, sense sol sembla que el temps no existeixi--, generant un 'flow' des de dins i cap a fora, deixant al cervell de banda per un instant.

   "La segona peça ha estat un intent de fer una obra sense pensar, perquè em vaig adonar que penso massa", ha explicat Shechter, que es va forçar fins i tot a treballar amb materials que mai usaria, com unes malles daurades.

   Així, el procés creatiu de la peça al costat d'una desena de ballarins ha estat el de "buidar-se" sense jutjar-se, cosa que ha aconseguit després de deu anys com a coreògraf i després d'un procés de sofriment.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés