Publicat 27/03/2015 16:49

Hausson homenatja grans mags del segle XX amb una obra a La Seca Espai Brossa

El mago Hausson en un momento de 'Magic Tribute'
LA SECA ESPAI BROSSA

BARCELONA, 27 març (EUROPA PRESS) -

El mag català Hausson, Jesús Julve, homenatjarà sis dels grans mags que van actuar en teatres de Barcelona al segle XX amb l'espectacle 'Magic Tribute', una mirada actual a l'època daurada del gènere que acollirà La Seca Espai Brossa entre el 8 d'abril i el 10 de maig, ha anunciat l'artista aquest divendres en roda de premsa.

El repertori vol demostrar que "la màgia és atemporal" i té interpretacions contemporànies de números mítics de The Great Raymond --'La cabina espiritista'--, Horace Goldin --'La dona tallada'--, Fu Manxú, Richiardi Jr, Chang i Kalang, dels quals Hausson recupera l'efecte, fugint dels 'revival' nostàlgics i servint-se de projeccions que situen l'espectador.

El mag intercalarà aquests homenatges amb set noves creacions pròpies, no vistes fins avui, en les que surt dels seus habituals números de manipulació per endinsar-se en escenes de "grans il·lusions", acompanyat de tres actors i un espai més gran de què sol tenir en les seves obres.

L'obra té la direcció escènica del director de La Seca Espai Brossa, Hermann Bonnín, que ha descrit Hausson com un continuador i hereu de la trajectòria del gènere i ha proclamat la màgia com "un dels gèneres més populars del món de l'espectacle".

"Per dirigir l'obra calia tenir certa picardia i cert gamberrisme, i el director només podia ser ell", ha revelat Hausson, que havia treballat anteriorment amb Bonnín en una desena d'espectacles, a més de ser els dos fundadors de La Seca Espai Brossa.

BARCELONA, CAPITAL MÀGICA

"Barcelona era una parada essencial per a les gires mundials dels grans espectacles del segle XX: venien mags des dels Estats Units i Barcelona era el seu punt de partida per al seu 'tourneé' per Europa", ha relatat Hausson, que ha posat com a exemple les visites del Gran Raymond, que va actuar el 1916 al Teatre Novedades i al Teatre Romea, o Fu Manxú, va fer tres parades a la ciutat, dos al teatre Apolo (1933 i 1954) i una al Novedades.

Hausson ha explicat que es tractava d'una gran indústria amb molta competència entre els artistes, que viatjaven amb diversos vagons de tren per al seu material i companyia, i comptaven amb grans orquestres i cossos de ball de desenes de ballarins sobre l'escenari: "Hi ha moltes anècdotes sobre com s'espiaven mentre creaven l'efecte impressionant de la temporada, perquè els contractessin", ha recordat.

Els tres actors que l'acompanyen, la 'partenaire' Esperança Crespí i els ajudants Tasio Acezat i Enric Boada, han fet referència a un element de "pura innocència" i retorn a la infància que té la màgia, i que Hausson aconsegueix fer recuperar a l'espectador, provocant-li sorpresa i estupefacció.

Bonnín ha comentat que el gènere va perdre presència a Barcelona després de dirigir-se cap al món del cabaret, però ha assenyalat que actualment repunten grans espectacles.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés