Actualitzat 06/10/2017 14:44

El Grec Festival explorarà "el que hi ha entre la vida i la mort" en la coreografia 'Aire'

Espectacle Aire en el Festival Grec
FESTIVAL GREC

La dificultat de recordar i la construcció de la realitat centren altres espectacles

BARCELONA, 26 juny (EUROPA PRESS) -

El Grec Festival de Barcelona explorarà l'11 i 12 de juliol al Mercat de les Flors "el que hi ha entre la vida i la mort" en la coreografia 'Aire', de Miquel G. Font i la companyia Habemus Corpus, de la mà de vuit ballarins i un equip format per 47 persones.

"Vaig estar entre la mort i el següent de la mort. Can Ruti em va cuidar molt bé, hi ha seqüeles, però 'Aire' és un homenatge al fet que estigui aquí assegut", ha detallat Font en roda de premsa aquest dilluns, que també ha posat música a la peça.

Amb dramatúrgia de Marc Chornet, l'espectacle de dansa se submergeix en una atmosfera màgica en la qual és molt rellevant la projecció d'imatges: "La part de vídeo era indispensable per a la dramatúrgia de l'espectacle".

"Els artistes tenen coses a dir perquè el nostre tros de cor arribi a algun lloc", ha dit Font, que ha reivindicat que aquest tipus d'espectacles són eines de comunicació en una societat Facebook d'etiquetar els altres.

Ha subratllat que es projectaran vídeos perquè la dansa tingui sentit i pugui teixir un relat, mentre que la ballarina Maia Gómez ha explicat que aquesta proposta era un "repte".

DANSA DE LA MEMÒRIA

El festival també acollirà al Mercat de les Flors la coreografia sobre la dificultat de recordar 'What is the world', de Constanza Brncic, que neix de la mà de l'últim poema de Samuel Beckett.

Segons ha explicat l'autora, el poema tracta d'explicar el que es recorda i com es recorda, en un espectacle on a més la música, de Morton Feldman, té gran importància i "obliga a escoltar".

Brncic, que a més dirigeix, coreografia i interpreta tot sol la peça, ha descrit que el treball ha estat llarg, donant com a resultat un espectacle molt personal i de cerca del llenguatge propi, en el qual també s'aborden la necessitat del silenci, la concepció del temps i l'escala espacial.

'MOARÉ' CALEIDOSCÒPIC

L'espectacle 'Moaré', de l'autora Ariadna Montfort --guanyadora del Premi de Dansa de l'Institut del Teatre--, aprofundeix en "si hi ha una realitat o són tot construccions pròpies" des d'un vessant filosòfic.

Aquest espectacle, a la Sala Hiroshima del 26 al 28 de juliol, serà un viatge sobretot pels sentits donant gran protagonisme al moviment, i ha explicat que el títol --'Moaré'-- fa referència al fenomen òptic que genera patrons inexistents en superposar-se diverses trames alhora.

Aquesta metàfora serveix de reflexió de base a la construcció de la pròpia identitat a partir de la mirada dels altres, i si aquesta mirada permet veure les coses tal com són.

INTERACCIÓ AMB EL PÚBLIC

D'altra banda, en representació de l'equip del centre de producció Hangar, el responsable d'activitats Sergi Botella, ha explicat que el centre d'investigació en arts visuals ha trencat les fronteres per a la instal·lació del muntatge 'Burn', un concepte de nova creació que permetrà la interacció amb el públic.

"El públic pot entrar i sortir quan vulgui, sempre amb una durada pactada d'unes dues hores i mig", ha explicat Botella.

Preguntat per la confluència de coreografies existencials, el director del Grec Festival, Cesc Casadesús, ha dit que la programació respecta els acords compromesos amb l'anterior director, Ramon Simó, i que d'ara endavant s'entaularà un "diàleg profund" amb les fàbriques de creació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés