Actualitzat 05/04/2017 11:24

La Fundació Suñol contraposa dues obres "crítiques" de Rabascall en una exposició

BARCELONA, 4 oct. (EUROPA PRESS) -

La Fundació Suñol contraposa dues obres "crítiques" de l'artista català establert a París Joan Rabascall en una exposició íntima que es poden veure enfrontades una obra feta el 1975 i una altra el 2012, ha explicat el comissari i dissenyador Enric Franch, en roda de premsa.

L'artista plasma dues obres d'èpoques molt diferents, però conceptualment vinculades per la crítica social que projecten i la tècnica usada: es tracta de l'obra 'Franco fa esport-Autopistes Concessionària Espanyola S.A.', (1975) i 'Del Big Bang al Big Brother' (2012).

En les dues peces pren prestades imatges que circulen i que se les apropia per donar una altra lectura, ha explicat el mateix artista, que ha celebrat que es tracta de la primera vegada que participa en un projecte expositiu d'aquestes característiques, després de ser molt íntima i engendrar un intens debat amb el públic.

L'exposició 'Camins encontrats. Joan Rabascall (obres 1975 i 2012)' obre la temporada artística de la fundació i un cicle que compararà obres d'artistes de dos moments diferents, en què també s'inclourà a partir de maig l'artista Antoni Miralda després de la seva retrospectiva al Macba.

L'obra 'Franco fa esport-Autopistes Concessionària Espanyola S. A.' contraposa una pàgina de 'La Vanguardia' dedicada a l'afició de Francisco Franco pel golf i una altra pàgina de la capçalera que apareix un anunci per vendre les autopistes a capital estranger.

Així, busca "posar en crisi la imatge del franquisme" en el marc d'una sèrie que va batejar amb el mateix eslògan de l'època que resava 'Spain is different', ha observat Rabascall, que ara treballa amb postals comercials a les quals els dóna la volta amb nous sentits.

El recorregut arrenca amb una presentació del col·leccionista que va comprar l'obra del 1975, el director de la fundació, Sergi Aguilar, i una presentació de l'artista, i segueix amb l'arribada a la peça sobre la Dictadura i unes imatges contraposades sobre el que va suposar el franquisme per a Espanya en un exercici estètic no invasiu sense pretensions.

HAMBURGUESA SOBRE RODES

En l'obra més recent mostra una hamburguesa gegant sobre rodes que apareixen múltiples capes d'amanida i carn barrejades amb mòbils, diners, sabatilles, un avió, cables i televisions.

L'obra que va fer per a l'encàrrec d'una exposició a Sevilla tenia llavors un requisit que era el de poder enviar-la per internet per evitar costos de transport, i ara els visitants podran reproduir-la en una impressora in situ en l'exposició.

L'exposició vol ser també un debat extens sobre el mitjà expositiu i fins al 18 de març proposarà sessions i debats sobre els mitjans, la informació i les imatges del poder, l'art la producció d'imatges i el col·leccionisme i els procediments expositius.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés