Actualitzat 28/01/2016 16:06

Eduard Fernández porta 'Panorama des del pont' al Romea dirigit per Georges Lavaudant

Presentación de 'Panorama des del pont'
EUROPA PRESS

"Per fer aquest actor cal despullar-se", diu l'actor

   BARCELONA, 28 Gen. (EUROPA PRESS)

Els actors Eduard Fernández i Jordi Martínez portaran l'obra 'Panorama des del pont', d'Arthur Miller, al Teatre Romea de Barcelona a partir de dijous que ve, sota la direcció de Georges Lavaudant, que ha desenvolupat una versió molt "a la pell dels personatges".

   En roda de premsa aquest dijous, Lavaudant ha explicat que coneixia bastant malament el teatre de Miller i no era un dels autors que freqüentava, però fa quatre anys a París li van demanar dirigir 'La nit de la iguana' de Tenesse Williams, fet que el va portar a rellegir aquest tipus de teatre "una mica oblidat a França després de ser classificat com a psicològic i psicoanalític".

   L'obra se situa el 1955, deu anys després de la Segona Guerra Mundial, quan la immigració il·legal és una realitat generalitzada als Estats Units i l'honrat treballador italià Eddie Carboni viu obsessionat per la passió devastadora que sent per la seva neboda, a la qual va acollir juntament amb la seva dona quan va quedar òrfena.

   Lavaudant ha destacat que el text proposa personatges "molt quotidians", i s'emmarca en una història d'emancipació de la neboda en el moment en què arriben precipitadament dos cosins italians, un d'ells guapo i solter: "Ja tenim la nitroglicerina i el destí es posa en marxa en un avançament cap a un procés implacable. Ningú no podrà controlar la situació".

   La història pivota entorn d'Eddie Carbone, que és molt bo i alhora terrible perquè traeix els seus valors fonamentals i arriba fins al seu propi límit i es mostra completament nu: "És en aquest punt on es toca la tragèdia".

A LA PELL DELS PERSONATGES

   Per això, ha assenyalat que el repte més gran ha estat que els actors fossin capaços de situar-se completament dins de la pell dels personatges, un camí que "ha estat difícil de trobar", però que és la gran aposta d'aquesta producció.

   Lavaudant ha remarcat que una altra part important és que els actors sàpiguen reproduir el llenguatge d'Arthur Miller, els seus tics, dubtes i paraules repetides que fan que, si es mira molt de prop, es veu clarament que és un fals naturalisme: "Tot està reinventat, reescrit. No parlem així a la vida real".

   Per la seva banda, el protagonista, Eduard Fernández, ha assegurat que Lavaudant li ha donat un "tracte emocionant", que li ha permès despullar-se i ser sincer sobre les taules, i fins i tot provar amb fórmules amb les quals no s'atreviria amb altres directors perquè jutgen més l'actor.

   "Per fer aquest actor cal despullar-se, així que era imprescindible tenir l'afecte i l'amor de la companyia", ha afegit l'actor.

   El director de la sala, Borja Sitjà, ha recordat aquesta serà la seva última temporada al teatre --abans de marxar al Théâtre de L'Archipel de Perpinyà-- i que tenia ganes de portar a terme algun projecte amb el director francès, així que li va proposar l'obra de Miller molt conscient de la importància per a aquest projecte de la vàlua dels actors.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés