Publicat 16/03/2016 18:10

Doctor Music denuncia vuit plataformes de revenda d'entrades per "estafa"

BRUCE SPRINGSTEEN
DOCTOR MUSIC

Ticketmaster es defensa i diu que la seva venda d'entrades és "segura i transparent"

BARCELONA/MADRID, 16 març (EUROPA PRESS) -

Doctor Music ha denunciat vuit plataformes de revenda d'entrades davant dels organismes reguladors d'espectacles i de protecció al consumidor per un "presumpte delicte d'estafa" a l'hora de facilitar tiquets per a concerts a Espanya de Bruce Sprinsgteen o Adele, entre d'altres artistes.

Les plataformes denunciades han estat Seatwave, Tengoentradas, Ticketbis, Viagogo, entrades365, Ticketnetwork, Ticketliquidator i Worldticketshop, i les denúncies engloben les comunitats autònomes on tenen lloc els concerts, que són Madrid, Catalunya i el País Basc.

Segons ha explicat la promotora a Europa Press, les denúncies s'han presentat davant de la Conselleria d'Interior, la Direcció General de l'Administració de Seguretat, el Servei de Control d'Espectacles Públics i Activitats Recreatives i l'Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya.

La promotora, que estudia portar la demanda a l'Audiència Nacional, també ha presentat la demanda davant del Departament de Seguretat i la Direcció de Jocs i Espectacles del Govern basc, així com l'Institut Basc de Consum.

"La revenda és una pràctica que encareix les entrades dels concerts de més demanda en benefici d'uns especuladors sense escrúpols, aliens a l'artista i a Doctor Music, que es lucren a costa dels aficionats a la música", ha lamentat Doctor Music.

Considera que es tracta d'"un engany orquestrat" i al·ludeix a l'actuació de Seatwave (empresa pertanyent a Ticketmaster) durant la venda d'entrades per als concerts de Springsteen.

"És un sense sentit que Ticketmaster, agent autoritzat per a la venda legítima d'entrades dels nostres concerts, sigui al mateix temps la propietària de Seatwave, una de les plataformes que més indignació ha despertat amb la revenda", ha criticat.

La promotora ha reconegut que aquesta "coincidència ha provocat la comprensible sospita" que Seatwave s'hagi nodrit d'entrades desviades fraudulentament des de Ticketmaster.

Tot i això, aquesta plataforma ha afirmat amb absoluta certesa que aquesta suposició és totalment errònia: "Les entrades que s'ofereixen a Seatwave, de la mateixa manera que a les altres plataformes, només poden procedir de particulars que les han adquirit legalment, si bé amb la il·legítima intenció de revendre-les".

En aquest sentit, ha remarcat que ha sol·licitat en diverses ocasions a Ticketmaster Espanya que es desvinculi de Seatwave "o com a mínim eviti" que promogui la revenda d'entrades per als seus concerts.

"Lamentablement, ha fet cas omís de les nostres reiterades peticions, cosa que resulta del tot incomprensible", ha asseverat.

COMPRAR PER OPERADORS OFICIALS

Per la seva banda, Ticketmaster ha respost amb una recomanació als compradors per utilitzar els operadors de venda d'entrades oficials.

Ha ressaltat que, quan les entrades s'esgoten i "els nivells de demanda excedeixen la disponibilitat", acaben inevitablement als Marketplace com Seatwave.

"Seatwave és un Marketplace que respon a aquesta demanda dels fans i proporciona un entorn segur, transparent i legal, on els fans poden comprar i vendre les seves entrades. Vendre entrades a través d'un Marketplace en línia és totalment legal i ajuda a evitar la revenda a llocs web no segurs i al carrer", ha defensat.

Alhora, ha destacat que un dels seus principals objectius és garantir que el màxim nombre d'entrades possibles siguin comprades per fans reals, "i no per especuladors".

Per aquesta raó, activa diversos controls de seguretat en el procés de compra del web, incloent límits d'entrades per targeta de crèdit i per usuari (sis en el cas del concert de Bruce Springsteen).

"Ens prenem la nostra responsabilitat molt seriosament i els nostres llocs web són segurs i transparents. Tot i això, a vegades els fans intenten comprar les entrades al mercat primari sense èxit", ha afirmat.

MÉS DE 150.000 PETICIONS

En aquest sentit, considera "tècnicament impossible" atendre més de 150.000 peticions simultànies d'entrades quan la disponibilitat és de 60.000, com va passar en el cas del concert de Sprignsteen.

"Poder comprar les entrades depèn, llavors, de qüestions més relacionades amb l'atzar o la insistència i això produeix una frustració enorme entre els potencials compradors", ha conclòs.

La setmana passada, Facua ja va presentar una denúncia davant de la Direcció General de Comerç i Consum de la Comunitat de Madrid i l'Àrea d'Espectacles Públics i Activitats Recreatives de la CAM per demanar que s'investigui la "desaparició", en menys de dues hores, de les entrades per al concert que Bruce Springsteen farà el pròxim 21 de maig a Madrid i que, segons l'associació, de manera "immediata" van aparèixer en la revenda a preus superiors.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés