Actualitzat 06/05/2016 14:25

Bibiana Ballbé impulsa un mapa virtual que agrupa l'ecosistema creatiu barceloní

Reuneix més de 1.100 creatius que s'interrelacionen amb recomanacions entre ells

   BARCELONA, 6 Maig (EUROPA PRESS) -

   La periodista Bibiana Ballbé ha impulsat el projecte TheCreativeNet, una mapa virtual a la xarxa que reuneix a més de 1.100 creatius de totes les disciplines vinculats amb Barcelona amb la finalitat d'agrupar, interconnectar i situar l'ecosistema del talent creatiu de la capital catalana.

   Ballbé, que és la fundadora del projecte, ha explicat en roda de premsa aquest divendres que ha trigat uns dos anys a portar-ho a terme per la dificultat de contactar amb els creatius i el treball que suposa bolcar tota la informació en una plataforma en línia.

   El mapa és interactiu i ha començat basant-se sobre més de 100 "creadors principals" que poden fer fins a 10 apostes o recomanacions que apareixen associats a ells, i en el moment en el qual un creatiu rep quatre recomanacions passa a ser un altre creatiu principal i porta a terme 10 apostes més.

   El projecte ofereix una descripció i detalla els treballs que porta a terme l'artista, la seva formació i ofereix la possibilitat de contactar amb ells, pel que creix "de manera orgànica", ja que se n'anirà ampliant de manera autònoma gràcies a les apostes dels integrants del mapa.

   Ballbé també ha destacat que la plataforma té un cercador que permet localitzar els creadors tant per noms com per activitat, i que els perfils amb més presència són els dissenyadors gràfics, els relacionats amb el cinema, il·lustradors i músics.

FINANÇAMENT

   La fundadora ha assenyalat que el projecte ha aconseguit el suficient finançament perquè es posi en marxa i que s'està buscant per pagar els costos de manteniment del mapa, xifrat en uns 100.000 euros a l'any.

   En la roda de premsa també han participat el publicitari Toni Segarra; el director general de Barcelona Global, Mateu Hernández, i el fundador de Roca Salvatella, Genís Roca.

VOCACIÓ INTERNACIONAL

   Preguntada per l'absència del nom de Barcelona a TheCreativeNet, Ballbé ha assegurat que s'ha buscat un nom "neutre" per la vocació internacional que té el projecte ja que aspira a connectar les comunitats creatives d'altres ciutats.

   Ballbé considera que l'ecosistema creatiu de Barcelona també pot créixer a partir d'altres ciutats i que molts artistes vinculats amb la capital catalana també poden estar relacionats amb altres ciutats, sigui per la seva obra o perquè van néixer allà.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés