Publicat 30/06/2016 10:08

Bodegas Torres se centra en la qualitat i aparca la seva expansió internacional

 El Director General De Bodegas Torres, Miquel Torres Maczassek
EUROPA PRESS

Reinverteix el 95% dels seus beneficis en la companyia

BARCELONA, 30 Jun. (EUROPA PRESS) -

El director general de Bodegas Torres, Miquel Torres Maczassek, ha explicat aquest dijous que el grup no preveu desembarcar en nous països, sinó centrar-se a augmentar la qualitat dels seus vins.

"No tenim intenció d'anar a altres països del món per fer vi perquè estem molt involucrats en la producció i arriba un moment en què no cal créixer en volum, sinó en qualitat", ha dit Maczassek en un esmorzar informatiu de PWC amb el títol 'La internacionalització de Bodegas Torres: construint marca en 150 països'.

El grup, que està present en 150 països --les exportacions suposen el 74% de les vendes--, té 2.432 hectàrees de vinyes, 2.000 de les quals són a Espanya, 400 a Xile i 32 a Califòrnia, i té una plantilla de més de 1.400 persones.

Maczassek, que és membre de la cinquena generació de Bodegas Torres, ha destacat la importància de seguir innovant: "Hem de fer millor el que fem ara i amb preus més alts, sempre."

Com un cas d'èxit d'internacionalització ha destacat la Xina, un mercat que aporta unes vendes de 35 milions d'euros i on representa 55 marques, té vuit oficines, 35 punts de venda, 5.000 clients, dos restaurants exclusius a Xangai i una plantilla de 300 persones: "Ens hem convertit en la segona importadora més important de vi de la Xina."

En l'extrem oposat, ha destacat Índia, un país en el qual Bodegas Torres va començar a operar el 1974, però del qual el grup familiar es va desencantar per la seva excessiva burocràcia, el proteccionisme, la pressió fiscal i els continus canvis en la regulació.

CAVA

Bodegas Torres també posa l'accent en la qualitat i no en el volum en la producció del seu primer cava, del qual preveu llançar 24.000 ampolles.

"Volem un producte per competir amb el xampany i amb els millors espumosos del món. Una petita producció enfocada a la qualitat", ha afegit.

263 MILIONS DE FACTURACIÓ

Bodegas Torres va tancar l'exercici 2015 amb un volum de negoci de 263 milions d'euros, un 9,7% més, una millora influenciada per un canvi de divises favorable, que no va repercutir significativament en el resultat de l'exercici per les assegurances de canvi euro/dòlar preses a finals del 2014, i per la bona marxa de les filials de la Xina, Xile i Suècia.

"Continuem creixent i ho fem amb bones perspectives amb vista al futur", ha dit, i ha afegit que el brandi és un dels seus productes més importants i amb el qual competeixen amb grans multinacionals.

INVERSIONS

Aquest grup familiar reinverteix el 95% dels seus beneficis en la companyia per deixar "una millor empresa" a les generacions futures, i dedica un milió d'euros a recerca i desenvolupament.

El 2015, Bodegas Torres va invertir 16 milions d'euros i, del total, destaquen projectes com la compra de 14 hectàrees de vinya de Ribera del Duero per elaborar un vi d'alta gamma; la fase final de les obres d'adequació del celler de Santa Maria d'Agulladolç --destinada a la criança de cava--, i la construcció d'un celler de microvinificacions en Pacs per a la investigació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés